perjantai 20. tammikuuta 2017

Aamujooga ja olo on super

Kuukausien jälkeen joogamatto on kaivettu esiin ja osaksi aamurutiineja. 
Edes 10 minuuttia itselle heti aamulla ja olo on kuin eri ihmisellä. 
Kun päivän aloittaa saamalla kropan liikkeelle, ei sitä tee mieli lopettaa. 

Mä rakastan niitä aamuja, kun herään ennen lapsia ja on hetki aikaa itselle. Pakko myöntää, että välillä se aika on vain otettava. Mä laitan herätyskellon usein sitä varten, että varmasti olisi aikaa aloittaa aamu just näin;  joogan ja rauhassa juodun aamukahvin parissa. 

Jooga herättää kropan ja mielen tulevaan päivään ehkä yhdellä parhaista tavoista. Aineenvaihdunta ja verenkierto starttaavat vauhdilla. Erilaiset kierrot saavat kuona-aineet kropasta liikkeelle ja avaavat kireyksiä kropassa. Ja sen vaikutukset mä huomaan itse niin mielen kuin kropan kireyksissä. Lihakset venyvät ja olo on aikaansaava. Ehkä suurin vaikutus tuolla edes 10 minuutin aamujoogalla on ainakin itselle  juuri sille fiilikselle, millä päivän starttaa ja joka jatkuu koko loppupäivän ajan. Kun kropan saa auki, ei voi välttyä tunteelta siitä, että tästä päivästä on tultava loistava. Tekee mieli liikkua, olo on energinen. Ja kaikki on mahdollista.

Mä oon löytänyt joogan lähinnä mun äitini ansiosta. Tuo aikaansaava supernainen, kuuden lapsen äiti ja kolmen mummo päätti pari vuotta sitten ryhtyä joogaohjaajaksi ja vetääkin nykyään useita tunteja viikossa täpötäysille saleille. 

Ja mun on sanottava, että oon enemmän kuin ylpeä siitä, kuinka paljon hommia se tekee viedäkseen asioita eteenpäin, saavuttaakseen tavoitteita ja kulkien kohti päämääriä. Samalla näyttäen meille lapsilleen ja ihmisille ympärillä, että mikään ei ole mahdotonta kun vain päättää ja on valmis tekemään töitä asioiden eteen.

Tässä pari kevyttä joogavideota aamun starttaamiseksi (mun ja monen muun iloksi ne löytyvät nyt youtubesta, kiitos äiti!!)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti